Klachten

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij het proberen voor u op te lossen.

Wij realiseren ons dat er soms zaken anders kunnen gaan dan uw of onze bedoeling was. Als u het aan ons meldt kunnen wij mogelijk iets veranderen. U kunt uw klacht direct aan uw huisarts of assistente aangeven of via onderstaande link het klachtenformulier invullen. De klachtenfunctionaris neemt dan op korte termijn contact met u op.

De huisartsen zijn aangesloten bij: de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKGE), Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris verteld is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.

Als u er met uw huisarts en met de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijke secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Klachtenformulier